burevestnik.bg - Мобилна версия

Свят

Макдоналдс отчита загуби заради войната в Газа

Макдоналдс отчита загуби заради войната в Газа

Макдоналдс не успя да постигне ключова цел за продажбите си, отчасти поради бойкота на клиентите на компанията заради предполагаемата ѝ подкрепа за Израел.

Веригата за бързо хранене отчете първия си пропуск в продажбите за тримесечието от близо 4 години насам поради слабия ръст в международното си бизнес подразделение, съобщи Би Би Си.

След съобщението акциите на Макдоналдс спаднаха с около 4 %.

Макдоналдс е една от няколкото западни корпорации, сред които Старбъкс и Кока Кола, които станаха свидетели на бойкоти и протести срещу тях от страна на антиизраелски активисти.

Фирмата заяви, че конфликтът между Израел и Газа е "оказал значимо влияние" върху резултатите на някои чуждестранни пазари през четвъртото тримесечие на 2023 г.

В бранша, който включва продажбите в Близкия изток, Китай и Индия, ръстът на продажбите възлиза на 0,7% през четвъртото тримесечие на 2023 г. - далеч под пазарните очаквания.

Засегнат е бизнесът ѝ в Малайзия, Индонезия и Франция, като най-голямо въздействие е усетено в Близкия изток, заяви главният изпълнителен директор Крис Кемпчински.

"Докато трае тази война не очакваме да видим някакво значително подобрение на тези пазари", добави шефът на Макдоналдс.

Веригата за бързо хранене разчита на система за франчайзинг, в която хиляди независими фирми притежават и управляват повечето от неговите над 40 000 магазина по света. Около 5 % от обектите на компанията се намират в Близкия изток.

Търговецът на бързо хранене бе критикуван, след като негов франчайз в Израел заяви, че е раздал хиляди безплатни ястия на членове на израелската армия, което предизвика призиви за бойкот на марката от страна на онези, които са разгневени от военния отговор на Израел в Газа.

Това накара собствениците на франчайзи в държави с преобладаващо мюсюлманско население като Кувейт, Малайзия и Пакистан да публикуват изявления, с които се дистанцират от фирмата.

Кемпчински нарече ответната реакция "обезсърчителна и неоснователна" и обвини за нея "дезинформацията".

През четвъртото тримесечие глобалните продажби на Макдоналдс нарастват с малко под 4%, което е по-малко от 8,8% през предходното тримесечие и е под средната годишна стойност.

Корпорацията се възползва от ценовата инфлация, като отбеляза най-силния си ръст на продажбите в САЩ, а също така увеличи продажбите си в Обединеното кралство, Германия и Канада.

Но бизнесът ѝ в САЩ отбеляза по-слаб ръст на продажбите от очакваното, тъй като клиентите с по-ниски доходи поръчваха по-малко храна и избираха по-евтини продукти в менюто.

 

На 5 февруари Макдоналдс заяви, че мислите му са насочени към семействата и общностите, засегнати от конфликта в региона.


Още от Свят




Online radio