Дълбоки напуквания по пътното платно има, но проектантска или техническа грешка няма. Това заяви строителят на "Лъвов мост". Той уточни още, че дилатационните фуги ще бъдат коригирани, но в момента времето не го позволява.
"Фугите са общо 4, служат за обиране и разпределяне на напрежението, за да не бъде конструкцията компроментирана, а от температурата и натоварването всичко се движи. При положителни температури асфалтът си поема напреженията, когато температурите паднат, той става по-нееластичен", обясни инж. Петър Стойчев.
Той обясни, че подобни нацепвания са нормални и се коригират, но при по-високи температури и след почистване на фугите.
"Искам да уверя всички, че мостът няма да падне. Такива дефекти в асфалта се появяват, нищо скандално не е станало", заяви и Диана Русинова от Европейския център по пътна безопасност.
Дилатационните фуги са в гаранционна поддръжка и при подходящи метеорологични условия ще се обработят с необходими материал. При обстойния оглед на цялото съоръжение на "Лъвов мост" е установено, че всички работни фуги изпълняват своите функции, обясниха вчера от кмеството.