burevestnik.bg - Мобилна версия

Анализи

Кой пусна автобуса-ковчег по родните пътища ?

Кой пусна автобуса-ковчег по родните пътища ?

Тодор Александров

Информационната мъгла около ужасната катастрофа на магистрала „Струма“, с 45 жертви, вместо да се вдигне,се сгъстява. Въпреки многобройните пресконференции и изявления на властта в България. Даже заради тях.

Истината е, че новините за трагедията идват от….Северна Македония. Научаваме, че македонското министерство на транспорта е разкрило как автобусът ковчег се е движил на отиване и връщане през половин България с чужд лиценз на друг автобус и с други номера. Че македонските митничари, които „забравили да впишат този автобус в системата“ на излизане при Деве баир, са установени, отстранени и разследвани.

От българска страна има мълчание, покрито с димката на следствената тайна. Шефът на НслС Борислав Сарафов с триста зора успя да каже вчера само, че тепърва ще се разследва защо автобусът минал през България на отиване и връщане не е имал лиценз.

Колко ли време ще отнеме тази проверка ? Сигурно половин година. А въпросите са много. Къде са били митническите власти и служителите на Бойко Рашков от „Гранична полиция“ на ГКПП-Гюешево при влизане на автобуса у нас, излизането му през ГКПП-Капитан Андреево за Турция и преминаването му обратно през същия пункт в понеделник вечерта ?

При желание на разследващите проверката кои митничари и гранични полицаи „са спали“ може да отнеме един ден. Хайде,два. Как в Македония вече ги отстраниха, а у нас тепърва започват да разследват ?

След като на Деве баир македонските митничари не са записали автобуса-ковчег в системата, записан ли е в нашата на отиване, а и на влизане обратно ?

Кой допусна нелицензиран автобус да обикаля по родните пътища ? Според собственици на транспортни фирми у нас бусът-ковчег е по-стар от написаното в документите му и това е опасна фалшификация, отнела 45 човешки живота.

Проверен ли е изобщо на влизане на Капитан Андреево автобуса ? Да припомним, че в събота и неделя този граничен пункт бе обект на масово тарашене на автобуси от Турция, за да се попречи на турци да гласуват в България.

Хората бяха държани по пет-шест часа на пункта заради щателните проверки, което предизвика остра дипломатическа нота на Турция. Всичко това бе маскирано като „операция срещу трафика на хора и контрабандата“ от Рашков. „Операцията“ явно е била прекратена внезапно в неделя след като стана ясно, че Радев печели изборите и „няма място за притеснение“. Това обяснява и бързото преминаване на автобуса-ковчег и останалите три от групата през Капитан Андреево.

На тези въпроси няма кой да отговори. Покрил се е иначе многословният, когато му отърва, Бойко Рашков и шефът на митниците Павел Тонев. Тонев е любимият митничар на БСП, на Гергов и един петролен олигарх. Както на Пламен Узунов и Копринков. Назначен е лично от Асен Василев. И е от Пловдив, разбира се.

Четири дни отне на разследващите да открият тяло на загинало дете, 45-та липсваща жертва, в изгорялата машина. Това нормално ли е ? Преди това се явиха трима „спасени“, мъж със счупена ръка в „Пирогов“, който уж бил записан като пострадал от катастрофата, с която нямал нищо общо. Друг, който уж не се качил в автобуса за Истанбул обратно и трети, който пък уж го изпуснал. Накрая липсващият пътник се оказа…. загинало дете.

Кое наложи експресната пресконференция на Националната следствена служба и нейният ръководител Борислав Сарафов без разследването да има яснота кое е причинило катастрофата ? Или целта и бе да кажат, че пътят е виновен. Тези внушения направиха червеният кмет на Перник Станислав Владимиров и разбира се Бойко Рашков. Малцина са се загледали обаче в уплашената физиономия на временния вътрешен министър на мястото на трагедията. Защо Рашков бе толкова уплашен ? Защо се покри веднага след това и не е казал дума ? Защо се наложи премиерът Янев на брифинга с колегата си Заев да натъртва, че пътните условия нямат връзка с катастрофата ?

Къде е неадекватната министърка Комитова, която щяла да проверява пътната настилка ? Ще обясни ли как на смъртоносния участък край Боснек е било предвидено подновяване на маркировката и ремонти през пролетта, но при нейното идване в министерството това е спряно ? И защо е спряно ?

Ще я попитат ли „експертите“, които се вихрят пет дни по всички телевизии по темата пътища ?

Твърди се, че шофьорът на автобуса-ковчег е бил с дългогодишен опит. И пътувал често по същия маршрут с машините на „Бета Транс“ за Истанбул и обратно. Как тогава не е знаел за тази отсечка и мантинелата, в която се твърди, че се е ударил ? Как другите три автобуса от групата минават безпроблемно, само за последния това е проблем ? И то с опитен шофьор, който кажи-речи минава всяка седмица от там ?

Каква е връзката на отварянето на въздушните възглавници на автобуса и избухналият пожар. За първи път чувам, че въздушни възглавници могат да предизвикат пожар. Как се възпламенява толкова бързо нафта, която на всичкото отгоре предизвиква огромен пожар, отнел за минути живота на 45 души и предизвикал изхвръкването на предната врата на возилото на пътя ?

Мъгла. Информационна мъгла. Оставам с впечатлението, че се дават брифинги, за да се пуска димна завеса и отвлича вниманието на медиите от други, скрити, неща. Нищо, ще чакаме вместо Рашков да ни каже да научаваме от Северна Македония новините за катастрофата. А там с огромно удоволствие наблюдават малоумните изстъпления на българските медии по темата, с едно, единствено внушение. Колко лоши са българските пътища, по които загиват невинни чужденци. Как се търси черна котка в тъмна стая. Особено ако котката я няма. И скоро адвокатите на загиналите в автобуса-ковчег ще ни поискат да платим сметката.


Още от Анализи




Online radio